sobota, 17 lutego 2018

SLAMMED-COLLEEN HOOVER

Tytuł: Slammed
Autor: Coleen Hoover
Wydawnictwo: YA!
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 282
Cena katalogowa: 34,99 zł

Przed czymkolwiek byśmy uciekali, to coś jedzie razem z nami.Zostaje z nami, dopóki nie znajdziemy sposóbu by się z tym zmierzyć.




Książek Colleen Hoover nikomu nie trzeba przedstawiać. Niech podniesie rękę ten, kto nigdy nie słyszał o takich tytułach jak Confess, Maybe Someday czy Losing Hope. Autorka ma na swoim koncie wiele absolutnie wspaniałych historii, które zawsze widnieją na liście bestsellerów New York Timesa, co jest jak najbardziej zrozumiałe, gdyż Colleen jest mistrzynią romantycznych powieści New Adult. Od bardzo dawna chciałam przeczytać jej debiutancką serię Slammed, która w Polsce była wydana po raz pierwszy w 2014 roku ale niestety zdobycie jej nie było wcale takie proste. Na szczęście Wydawnictwo YA zadbało o wszystkich fanów amerykańskiej pisarki, wydając Pułapkę Uczuć, oraz 2 pozostałe części tej trylogii, w zuepłnie nowej odsłonie, robiąc nam tym samym fantastyczny prezent na walentynki! :)

Przez cały ten czas cię słuchałem. Słuchałem tej małej dziewczynki, tak pełnej życia. Tak bardzo oczarowanej życiem, które tak bardzo starało się ją załamać.

Slammed to jedna z tych książek, do której wracamy myślami jeszcze długo po skończonej lekturze.
Opowiada ona o miłości dwojga młodych ludzi, których życie jest o wiele bardziej skomplikowane niż powinno być, dla nastolatków będących w ich wieku. Każde z nich nosi w sercu ciężar straty bliskiej osoby, który odcisnął wyraźne piętno w ich postrzeganiu świata.  Potrzebują siebie nawzajem, bo nikt inny nie będzie w stanie zrozumieć kalejdoskopu uczuć, jaki ich przepełnia. Wydawać by się mogło, że to wspaniałe zrządzenie losu doprowadziło do ich spotkania i że od tego momentu już wszystko co złe będzie omijać ich szerokim łukiem. Niestety los bywa w równej mierze łaskawy co okrutny. Miłość Willa i Lake poddana zostanie wielu próbom, w obliczu których bohaterowie znajdą się w prawdziwej pułapce uczuć, w której na szali obok ich szczęścia będzie dobro ich najbliższych.




Fenomen popularności książek Colleen Hoover tkwi w tym, że są one napisane niezwykle prawdziwie. To historie, które mogłyby przydarzyć się każdemu z nas a czytelnik bez trudu identyfikuje się z uczuciami przelanymi na papier. Z całą pewnością nie jest to kolejna nijaka opowieść miłosna, bez wyraźnego charakteru, która wraz z innymi mdłymi historyjkami, trafia w naszej pamięci do szufladki opatrzonej etykietą NUDA.

Żałowanie do niczego nie prowadzi. To patrzenie w przeszłość, której nie można zmienić.

Książki Hoover czytam zawsze z zapartym tchem i nie inaczej było w przypadku Slammed. Słowo daję, kiedy sięgnęłam po nią  w wieczór poprzedzający walentynki, nie mogłam przestać czytać! Skończyłam ją jeszcze tego samego dnia i długo nie mogłam zasnąć, bo moje myśli nieustannie wracały do Willa i Lake. Z napisaniem dla Was tej recenzji postanowiłam wstrzymać się, dopóki nie opadną emocje, jakie Slammed we mnie wywołało. Powróciły wspomnienia uczuć, jakich sama doświadczyłam po stracie rodzica kiedy, podobnie jak głowni bohaterowie, byłam jeszcze nastolatką.

Kiedy umiera ktoś bliski, wspomnienia o nim sprawiają ból. Dopiero w piątym stadium żałoby myślenie o tej osobie zaczyna przynosić radość. Przestajemy wtedy myśleć o jej śmierci i przypominamy sobie wszystkie cudowne rzeczy z jej życia.





Dziś, kiedy już uporządkowałam swoje myśli na temat tej książki, mogę Wam powiedzieć tylko jedno, przeczytajcie ją, bo jest to naprawdę wartościowa lektura. W tej historii Colleen Hoover wzruszy Was do łez, nie raz złamie Wasze serca i wywoła niekontrolowany atak śmiechu, a kiedy już zejdziecie z tej szalonej kolejki uczuć będziecie, podobnie jak ja i tysiące osób na całym świecie, kochać tę książkę.

Buziaki, Kobieta z Pasją.

Za możliwość przeczytania książki, dziękuję Wydawnictwu YA. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kobieta z pasją , Blogger